Voor ieder bedrijf zijn klanten belangrijk. Of dit nu particuliere of zakelijke klanten zijn, zonder die klanten hebben bedrijven geen bestaansrecht. Het is dus zaak om klanten te binden, zodat het bedrijf kan groeien en nog meer klanten aan kan trekken. Klanten binden kan via kortingsacties, TV of radioreclame of door klanten face-to-face te benaderen. Maar het meest effectieve is door relatiegeschenken te geven aan bestaande en natuurlijk ook aan de nieuwe klanten. Waarom relatiegeschenken? Dat lees je in deze blog.

De impact van relatiegeschenken
Relatiegeschenken bestaan al ontzettend lang. De eerste relatiegeschenken dateren alweer uit de prehistorie, want toen al gaven mensen elkaar geschenken om relaties te versterken. Het was toen heel normaal om geschenken te geven om twee familiebanden te versterken. 
Het eerste bedrukte relatiegeschenk komt uit Amerika. Tijdens de verkiezingscampagne van George Washington werden bedrukte buttons gebruikt om stemmen te ronselen. Daarna ging het snel en pakte twee drukkerijen dit idee op en al snel werden boekentassen, kaarten, etc. bedrukt met logo’s om klanten naar bedrijven te trekken.
Relatiegeschenken bestaan dus al honderden jaren en zijn nog altijd niet weg te denken. Hele hypes zijn ontstaan door relatiegeschenken. Denk maar eens aan de Flippo’s of Mr. Jummy. Beide waren door aankoop van een bepaald merkartikel te verkrijgen. De verkoop van deze artikelen waren gigantisch dat ze de vraag niet eens meer aan konden. Allebei voorbeelden van relatiegeschenken om onder de aandacht te komen bij klanten, of om de verkoop te versterken.

Relatiegeschenken voor ieder budget
Niet ieder bedrijf heeft hetzelfde budget. Daarom zijn relatiegeschenken verkrijgbaar in verschillende degradaties. Van goedkope relatiegeschenken tot helemaal op maat gemaakt. Voor beurzen en tijdens klantbezoeken kan bijvoorbeeld gekozen worden voor de wat goedkopere relatiegeschenken. Voorbeelden zijn:

  • Pennen 
  • Notitieboekjes
  • Sleutelhangers
  • Draagtassen
  • Waterflesjes
  • Etc. 

Al deze relatiegeschenken zijn te personaliseren met een naam, logo, slogan of zelfs een afbeelding. Maak deze relatiegeschenken persoonlijk en gebruik ze intern, of geef ze weg aan klanten die bij u langskomen, of tijdens een beurs of ander evenement.

Maak het persoonlijk!
Door relatiegeschenken te personaliseren, wordt er gezorgd dat de geschenken herkenbaar zijn en dat er naamsbekendheid wordt verworven. Laat daarom de relatiegeschenken bedrukken met het logo of naam van het bedrijf. Dit kan tegenwoordig door middel van allerlei verschillende druktechnieken. Bijvoorbeeld tampondruk of zeefdruk. Beide zijn relatief goedkope druktechnieken waarbij er in maximaal 4 à 5 kleuren gedrukt kan worden. Toch liever een luxere uitstraling geven aan het geschenk? Kies dan voor lasergravering of borduren. Is het nodig dat er een full color afbeelding gedrukt moet worden op het relatiegeschenk? Dan kan er nog gekozen worden voor digitale print of sublimatie.
De manieren om een logo of naam aan te brengen op een relatiegeschenk zijn enorm tegenwoordig en voor ieder budget kan er een relatiegeschenk bedrukt worden. Of dit nu voor particulieren, verenigingen of bedrijven is.

Bestel relatiegeschenk gewoon online

Dan is er natuurlijk nog de vraag waar relatiegeschenken gevonden en gedrukt kunnen worden. Dat is niet zo lastig, want zoals zoveel kunnen relatiegeschenken gewoon online bestelt worden. Met een aantal dagen worden de bedrukte relatiegeschenken toegezonden. Waar kunnen relatiegeschenken gedrukt worden? Dit kan onder andere bij BudgetGift.nl. BudgetGift.nl heeft al meer dan 20 jaar ervaring in het leveren en bedrukken van relatiegeschenken. Bij BudgetGift.nl zijn jouw relatiegeschenken in goede handen en weet je zeker dat je kwaliteit krijgt voor een betaalbare prijs. Laat daarom jouw relatiegeschenken bedrukken bij BudgetGift.nl. 

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *